Blog Website Headers

Woon & werktrends door Thoma Post

Simpele interieur tips voor een prettigere werkomgeving

Een prettige en productieve werkomgeving zit hem in kleine dingen. Leuke collega’s, goede arbeidsvoorwaarden maar ook het interieur van de werkplek. Met slechts kleine interieur aanpassingen kan de sfeer van een kantoor totaal veranderen. Met als doel een kantoorruimte dat zorgt voor meer inspiratie en motivatie!

In dit artikel geven wij je wat simpele tips die jij kan toepassen in je kantoor zodat jij en je werknemers prettiger en productiever kunnen werken.

Office Space G91a99814c 1920
Silke Leferink

Silke Leferink

Marketeer

Thoma Post

Meer groen is meer sfeer

Je brengt behoorlijk wat tijd door op je werkplek. Wel zo fijn om dan wat planten in de ruimte te hebben die zorgen voor wat sfeer. Uit onderzoek is gebleken dat een bloemetje op de vensterbank of een mooie groene plant in de hoek van de kamer een positief effect kan hebben op de welzijn en de creativiteit van mensen. Daarnaast zijn planten ook nog eens functioneel, want ze zorgen voor een balans in de luchtvochtigheid en zuiveren de lucht. Een win-win situatie dus. Planten kun je makkelijk integreren in je interieur. Bijvoorbeeld op in de hoek van de ruimte, boven op de kast of aan de muur zoals op de foto.

Uneebo Office Design Ugyt5nkxdk4 Unsplash

Licht werkt stimulerend

Het is belangrijk om een sfeer te creëren waar mensen zich prettig bij voelen. Denk daarom goed na voordat je zomaar een LED-balk of gloeilamp installeert. Kijk goed naar de kleur van het licht en of het voldoende is om tijdens je werk te kunnen focussen en te concentreren. Bekijk ook goed per kantoor hoeveel licht er nodig is, want lichte muurkleuren reflecteren licht en donkere kleur absorberen juist. Zorg bij voorkeur voor voldoende daglicht maar als dit niet mogelijk is, kijk dan welke lichtbron het beste past bij jouw kantoor.

Alesia Kazantceva Vwcplbhglyc Unsplash

Clean desk policy

Misschien heb je er al weleens van gehoord, grote kans dat jouw bureau dan al goed opgeruimd is. Een clean desk policy (vertaald: schoon bureau beleid) betekent dat het een beleid van kantoor is dat er niks onnodig op het bureau mag liggen. Denk aan losse papieren, sticky notes of slingerende pennen. Een opgeruimd bureau zorgt voor minder afleiding en dus een hogere productiviteit. Heb je lades onder je bureau waar je regelmatig wat ingooit? Ruim dan aan het eind van je werkweek de lades op. Zorg dat alles up to date is en dat je alleen bewaart wat nodig is. Zo verminder je chaos in je taken en in je hoofd.

Roman Bozhko Pypjzktuqlo Unsplash

Begin bij jezelf en je werknemers

Zoals je net hebt gelezen, hoeft een prettig kantoor interieur helemaal niet modern of duur te zijn. Houd bij het inrichten van je kantoor in je achterhoofd wat jij prettig vindt werken en wat je werknemers graag zouden willen. Het wordt waarschijnlijk erg gewaardeerd als zij zeggenschap hebben in het samenstellen van het interieur. Dit heeft dan ook weer een positief effect op de werksfeer, want ze voelen zich gehoord.

Vrijblijvend advies van onze experts?

Al onze kantoren werken samen met interieurstylisten. Deze kunnen we ook inschakelen wat betreft advies over het inrichten van een prettig en productief kantoor interieur. Wil je meer weten? Neem dan contact op met een vestiging bij jou in de buurt.

Doe alvast wat inspiratie op!

Pexels Pixabay 37347
Rodeo Project Management Software Pyqzyhtnjho Unsplash
Austin Distel Wawefydpkag Unsplash
James Mcdonald 3d4ssuchuna Unsplash

Meer over ons

Vacatures Thoma Post Makelaars

Vacatures

We zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Geef jouw carrière een boost bij Thoma Post Makelaars.

Lees meer.

Thoma Post Enschede

Woon- en werktrends

Nieuwsgierig naar de woon- en werktrends voor 2024? Bekijk onze tips.

Lees meer.