Vacatures
We zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Geef jouw carrière een boost bij Thoma Post Makelaars.
Wil je je huis verkopen zonder dat dit bekend is bij het grote publiek? Thoma Post Makelaars biedt je de mogelijkheid om je huis via onze Private Sales te verkopen. Deze manier van verkopen is uitstekend voor waardevolle of exclusieve panden.
Private Sales wordt ook wel stille verkoop genoemd. De naam zegt in beide gevallen genoeg: het is een manier om je huis discreet en stil te verkopen. Er zijn veel redenen om een huis in de Private Sales te plaatsen, zoals voor veiligheids- of privacyredenen. Ook kan het zijn dat je niet wil dat iedereen weet dat het huis te koop staat. Bij de Private Sales van Thoma Post Makelaars wordt je huis op een speciale pagina op onze website geplaatst. De werkwijze is op veel plekken gelijk aan een reguliere verkoop.
Wil je graag meer informatie over het verkopen van je huis via onze Private Sales? Vul dit formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Voordat we van start gaan met marketingactiviteiten om je huis op de kaart te zetten, willen we graag kennis met je maken. Tijdens dit kennismakingsgesprek maken we kennis met jou en je huis. Daarnaast voeren we een woninginspectie uit, waarbij we de kansen en mogelijkheden voor de verkoop doorlopen.
Een uitgebreide checklist is de basis van deze woninginspectie zodat er niets vergeten wordt. We kijken onder andere naar het schilderwerk, de bouwtekeningen, de waarde van het huis voor de onroerendzaakbelasting, de centrale verwarming, het energielabel en de ligging van het huis.
Als dit allemaal duidelijk in kaart is gebracht, gaan we verder met de volgende stap: marktanalyse en waardebepaling. Een nauwkeurige en juiste waardebepaling is de basis voor een succesvolle verkoop. Bij Private Sales panden is dit ook zo, want zeker een kostbaar bezit behoort een marktconforme prijs te hebben. Onze makelaar begint bij de waardebepaling met een marktonderzoek door te kijken naar vergelijkbare huizen. Daarbij gebruiken we onze eigen database met actuele zoekprofielen, want wellicht kennen we de koper van jouw huis al!
Na de markt- en doelgroepanalyse combineert de makelaar de uitkomsten met zijn of haar jarenlange lokale en regionale expertise. Dit geeft een gedegen advies over de potentiële opbrengst en de correcte vraagprijs. In het kort is de waardebepaling een vakkundige beoordeling van de staat van het huis met daarbij een markt- doelgroep- en trendonderzoek. Historische verkoopgegevens worden geanalyseerd en we vergelijken de prijs van je huis met de prijzen van vergelijkbare huizen, om zo tot een nauwkeurige waarde te komen.
Als verkoper heb je een informatieplicht. Dit betekent dat potentiële en aanstaande kopers recht hebben op complete en correcte informatie over het huis. Wij zijn makelaars met meer en daarom nemen we deze taak graag van je over. Indien nodig voeren we een aantal uitgebreide onderzoeken uit over bijvoorbeeld het kadaster, erfdienstbaarheden, een globale bouwtechnische inspectie of over het bestemmingsplan. Natuurlijk wordt dit alles verwerkt in een schriftelijk verslag.
Zodra alles over het huis in kaart is gebracht, stellen we een persoonlijk verkoopplan op. Dit persoonlijk verkoopplan omvat een tal van mogelijkheden om het huis onder de aandacht te brengen bij geïnteresseerden.
Als je besluit om je huis via de Private Sales te verkopen, wil je dat je huis subtiel onder de aandacht wordt gebracht. Daarom verzorgen wij een plaatsing op de Private Sales pagina van onze website met één foto van het huis en daarbij een begeleidende tekst.
Geïnteresseerde potentiële kopers nemen contact op met de makelaar en deze besluit samen met jou of de potentiële koper een code ontvangt. Met deze code kunnen meer details en foto’s over het huis worden bekeken, zoals de locatie, het interieur en eventueel de vraagprijs als deze op aanvraag is. Alleen de meest geïnteresseerde en serieuze kijkers ontvangen deze code, zodat de discretie van de verkoop gewaarborgd blijft.
Geen enkel huis is hetzelfde en daarom bieden wij een breed scala aan marketing- en promotieactiviteiten. Hoewel het huis via Private Sales in de verkoop is, is het toch mogelijk om het huis op een subtiele manier onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers zonder te veel details prijs te geven. Het inzetten van een betaalde advertentiecampagne op Facebook is een voorbeeld hiervan. Op deze wijze is het eenvoudig om potentiële geïnteresseerden uit andere provincies of zelfs landen te bereiken.
Daarnaast is Thoma Post Makelaars een trots member van ‘Residence’, hét woon- en interieurmagazine gericht op het hoger segment. Het is mogelijk om een plaatsing in Residence te realiseren zonder dat er veel details worden prijsgegeven. Ons uitgebreide en up-to-date zoekersbestand zorgt ervoor dat we de koper vaak al kennen voor het huis aan de markt gepresenteerd wordt. Door middel van bijzondere fotografieopties, zoals sfeervolle avondfotografie, 360° fotografie of het maken van luchtfoto’s of -video’s met drones. Deze foto’s kunnen gebruikt worden voor marketingdoeleinden of de uitgebreide presentaties van het huis.
Omdat alleen serieus geïnteresseerden een weergavecode ontvangen, is de kans groot dat hieruit een bezichtiging volgt. Deze bezichtigingen plannen we in overleg met jou in en we beginnen altijd met diverse bruikbare tips om het huis optimaal te presenteren. Daarna kijken we naar de beste route voor een rondleiding. Direct na de bezichtiging ontvang je een eerste verslag van onze bevindingen. Na een week worden de kijkers op een subtiele manier benaderd.
Niemand houdt van verrassingen. Daarom houden we je tijdens het verkoopproces graag op de hoogte en geven we regelmatig updates over de stand van zaken. Tijdens de voortgangsrapportage ontvang je de actuele cijfers en feiten van de verkoop, inclusief de resultaten van eventuele advertentiecampagnes die lopen. Indien de interesse voor het huis tijdelijk stil ligt, gaan we op zoek naar nieuwe methoden om het huis onder de aandacht te laten blijven. Dit leidt vaak tot meer bezichtigingen en het sneller verkopen van het huis.
Zodra er een bod op jouw huis uit Private Sales is gedaan, ben je nog niet meteen in onderhandeling. Deze onderhandelingen starten pas zodra er een tegenbod gedaan wordt. Wij zijn gespecialiseerd in deze onderhandelingsfase, ook voor panden uit het hoger segment. Je wil natuurlijk alleen het beste bod accepteren en dat begrijpen wij. Het doel tijdens deze onderhandelingen is dan ook om een zo hoog mogelijke verkoopprijs te realiseren tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, zodat beide partijen tevreden kunnen zijn. Naast de verkoopprijs zijn er nog enkele andere zaken die er toe doen. We zorgen namelijk ook voor een correcte overeenstemming over andere zaken, zoals over roerende zaken die achterblijven, mogelijke ontbindende voorwaarden of hoe het gaat met het verkrijgen van een hypotheek of bouwkundige keuring. Onze professionaliteit en uitgebreide ervaring zorgen voor een succesvolle onderhandeling.
Omdat het een exclusief huis uit onze Private Sales betreft, wil je dat potentiële kopers de beste indruk van het huis krijgen. Zorg er daarom voor dat, tijdens de fotosessie en de bezichtigingen, het huis opgeruimd en neutraal ingericht is. Smaken verschillen en daarom is deze neutrale inrichting van belang.
Een opgeruimd huis staat netter en lijkt ruimer, waardoor het voor potentiële kopers ook eenvoudiger is om een voorstelling te maken over hun eigen inrichting. Zorg er daarnaast voor dat er geen achterstallig onderhoud is aan bijvoorbeeld de tuin, kozijnen of badkamer. Potentiële kopers zijn kritisch en het is zonde om een bod te verliezen.
Bij de verkoop via Private Sales komen ook enkele hindernissen kijken. Potentiële kopers en kijkers moeten eerst een code aanvragen voordat ze meer informatie kunnen inzien over het huis. Dit is erg discreet en daarom ook een voordeel van Private Sales, maar wel meer hoogdrempelig voor de koper. Bij Thoma Post Makelaars zit je niet gebonden aan de Private Sales: bedenk je in een later stadium van de verkoop dat je de verkoop toch via de reguliere verkoop wilt voeren, dan is dat uiteraard altijd mogelijk. Je hoeft je dus geen zorgen te maken als je toch twijfelt over de Private Sales: omschakelen kan altijd en is binnen één dag geregeld.
Door middel van Thoma Post Makelaars’ Private Sales wordt je huis op subtiele en discrete wijze aan de markt gepresenteerd. De afwezigheid van een makelaarsbord, reguliere presentatie op onze website en het niet communiceren van het adres van het huis garanderen veiligheid en subtiliteit. Je directe omgeving zal minder snel weten van de verkoop van het huis, dit geeft rust tijdens de verkoop. Alleen serieus geïnteresseerden ontvangen een code om weer te geven en worden in overleg met jou uitgenodigd voor een bezichtiging, zodat de kans groter is dat je serieuze kijkers krijgt tijdens een bezichtiging. Nog steeds kunnen er vele marketingmiddelen worden ingezet om de zichtbaarheid van het huis te garanderen.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kostbare bezit? Onze makelaars staan je graag vrijblijvend te woord om je nog meer te vertellen over de Private Sales. Ook als je niet zeker bent of Private Sales voor jou en je huis de beste optie is. Neem gerust contact met het dichtstbijzijnde kantoor op via deze pagina. Wij opereren door heel het land. Zo hebben wij makelaars in Winterswijk (de Achterhoek) maar ook makelaars in Apeldoorn, makelaars in Deventer en Amsterdam.
Bij het kopen en verkopen van een woning of bedrijfspand komt veel kijken. Je moet eisen en wensen afwegen en, niet onbelangrijk, de financiële mogelijkheden onder de loep nemen. En dan hebben we het nog niet eens over de bouwkundige zaken, locatie en de omgeving.
Kortom, je kunt niet over een nacht ijs gaan bij één van de belangrijkste investeringen in je privéleven en/of ondernemersleven. Daarom kun je rekenen op ons, adviseurs met een hart voor vastgoed. Verder kennismaken?
We zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Geef jouw carrière een boost bij Thoma Post Makelaars.
Test ons online zoeksysteem 2 weken gratis en ontdek woningen voordat ze op funda staan! Kies uit een regio: Stedendriehoek, Twente of Achterhoek.
Nieuwsgierig naar de woon- en werktrends voor 2024? Bekijk onze tips.